TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Jesteś tutaj: Infotram / UE news / Tramwaje w Pradze 
Tramwaje w Pradze
Mateusz Buczek - Opublikowano: 15.05.2014 10:53:39 2 komentarze
Tramwaje w Pradze
Praga posiada największą sieć tramwajową w Czechach. Tabor tramwajowy liczy ponad 900 pojazdów, a długość tras to ponad 140 km. Funkcjonują zarówno linie dzienne, jak i nocne. Tych pierwszych jest 21, a drugich 9. Linie dzienne kursują od godziny 4.30 do północy i charakteryzują się częstotliwością 15-minutową, natomiast linie nocne kursują co pół godziny. Wszystkie linie nocne zjeżdżają się w jednym punkcie –na przystanku przy ulicy Lazarskiej. Oprócz podstawowych połączeń, funkcjonuje również linia nr 91 –przepiękna i niepowtarzalna trasa, przebiegająca wzdłuż najważniejszych zabytków miasta. Tramwaje są głównym środkiem komunikacji miejskiej w Pradze, natomiast autobusy można spotkać przeważnie na liniach podmiejskich. Obecnie istnieje 7 czynnych zajezdni tramwajowych: Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice, Žižkov. Są plany, aby w przyszłości tramwaje powróciły do centrum miasta, skąd zniknęły po roku 1980, oraz obsługiwały kilka innych tras, m.in. do Malešic czy trasę na Radlice.Przebywając w Pradze warto kupić bilet 24-godzinny, który kosztuje 110 koron czeskich (około 16,8 zł). Dla planujących dłuższy pobyt przewidziano bilet 3-dniowy za 310 koron (ok. 47,5 zł). Oprócz tego, mamy również możliwość zakupu biletu 30-minutowego (24 korony = ok. 3,6 zł) lub 90-minutowego (32 korony = ok. 4,9 zł). Są to ceny biletów normalnych, ulgi dotyczą wszystkich rodzajów, oprócz biletu 3-dniowego.Spośród tras wyróżnia się ta prowadząca na Barrandov, uruchomiona w 2003 roku. Kursują tam linie 6, 12, 14 i 20. Trasa obfituje w nowoczesne estakady, tunele i zjazdy. Każdy przystanek jest utrzymany w innej kolorystyce –białej, czerwonej, niebieskiej, żółtej i zielonej. Osiedle utrzymane jest w nowoczesnym klimacie, a linia tramwajowa stanowi jego cenne uzupełnienie.Kolejnym interesującym miejscem jest –utrzymane w zupełnie innym klimacie niż poprzednie –Vysehrad. Dostać się można tam liniami nr 3, 7 i 17. We Wzgórzu Wyszehradzkim jest wydrążony tunel, przez który przejeżdżają tramwaje. Z obydwu stron jest on zakończony wyrzeźbionymi w skale bramami. Kierując się w kierunku północnym od tunelu, dojdziemy do Železničnímost, czyli mostu kolejowego. Możemy podziwiać z niego niezwykłą panoramą Pragi –przejeżdżające przez inne mosty tramwaje z Hradczanami w tle.Jeszcze jednym miejscem, należącym do tych najbardziej oryginalnych, jest fragment ulicy Letenskiej, która znajduje się w dzielnicy Mala Strana. W tym miejscu tramwaje przejeżdżają pod kamienicami, a właściwie przez tunel, nad którym znajdują się kamienice. Ciekawostką jest też muzeum MHD na Střešovicach, urządzone w 1993 r. starej zajezdni tramwajowej. Trafiły do niego nie eksploatowane już wagony T1, T2, T3 oraz trolejbusy i autobusy –łącznie 39 pojazdów. Wszystkie wozy stacjonują w jednej z dawnych hal zajezdni. Do dyspozycji zwiedzających przekazano też obszerną kolekcję historycznych zdjęć przedstawiających praską komunikację oraz wiele pamiątek z nią związanych.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Praga
Czechy
Tatra
Skoda
  • njds – 16.05.2014

    Barrandov nie wyróżnia sie nowoczesnośćią to blokowisko z wielkiej płyty zaś trasa tak linia i stacje w czerwonej,niebieskiej ,zielonej tonacji jest ekstra

  • 16v – 26.05.2014

    Przy pętli znajdują się nowoczesne wieżowce i bloki.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....