Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzy lata II linii metra

infotram
08.03.2018 12:30
0 Komentarzy

Dokładnie trzy latatemu, 8 marca 2015 roku, o godz. 9.30 ruszyły pociągi na centralnym odcinku IIlinii metra. Nowa linia połączyła dwabrzegi Wisły a podróż z Pragi i Woli docentrum miasta skróciła się do kilku minut.

Centralny odcinek II linii metra umożliwił wygodny dojazdm.in. do ZOO, Muzeum Pragi, Centrum Nauki Kopernik, na Trakt Królewski iUniwersytet, czy do biznesowej części Woli w okolicach Ronda ONZ. Warszawiacyod razu polubili druga nitkę metra – z dnia na dzień jeździło nią coraz więcejosób i dziś korzysta z niej ponad 140tys. pasażerów dziennie. Rekord padł 10 listopada 2017 roku – wtedy drugą liniąprzejechało 164 tys. osób. Od otwarcia do końca lutego 2018 r. pociągi II liniimetra przewiozły prawie 103,4 mln osób.

– Podróżowanie po stolicy komunikacją miejską stało sięłatwiejsze, dzięki metru kilkukrotnie skrócił się czas przejazdu z lewobrzeżnejczęści miasta na prawą. – mówi HannaGronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy. – Druga linia metra była teżimpulsem do wielu zmian na Pradze, Woli i w Śródmieściu.

Centralny odcinek metra jest kręgosłupem II linii – jużniedługo trasa wydłuży się o kolejne stacje – trzy na zachód i trzy napółnocny-wschód. Dziś za stacją Rondo Daszyńskiego pod ul. Prostą są toryodstawcze i komora do zawracania, gdzie pociągi zmieniają kierunek jazdy.Podobnie na Pradze – techniczna część podziemnej budowli za stacją DworzecWileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada. To z tychdwóch stacji pociągi pojadą na Bemowo i Targówek. W kierunku zachodnim (z RondaDaszyńskiego) powstaje ok. 3,4 km podziemnej kolei. Budowane stacje to:”Płocka” (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul.Wolską; „Młynów” (C07) pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktukolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz „Księcia Janusza” (C06) podul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. W kierunkupółnocno-wschodnim (z Dworca Wileńskiego) będzie ok. 3,12 km trasy. Wybudowanesą już tunele, trwają prace na stacjach: „Szwedzka” (C16) pod ul. Strzelecką powschodniej stronie ul. Stalowej; „Targówek” (C17) w okolicy skrzyżowania ul.Pratulińskiej z ul. S. Ossowskiego oraz „Trocka” (C18) w rejonie skrzyżowaniaul. Pratulińskiej z Trocką.


Komentarze