Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Umowa na Gammy we wtorek

infotram
19.02.2017 11:30
0 Komentarzy

We wtorek, 21 lutego 2017 roku, MPK Poznań podpisze z Modertransem umowę na dostawę tramwajów Gamma.

Na razie o pojazdach tych wiemy niewiele. Istnieją one taknaprawdę tylko w specyfikacji przetargowej przewoźnika. Modertrans wyprodukowałdotychczas tylko jeden niskopodłogowy wagon. Ale inny od tego, jaki zamówiło MPK.Faktu tego nie kryje sam przewoźnik. „To będą pojazdy z rodziny Gammy, ze100 proc. niskiej podłogi, ale z innym układem wnętrza, z innym rozmieszczeniemsiedzeń oraz z wózkami obrotowymi a nie sztywnymi, jak to było w modelupremierowym. Dzięki wózkom obrotowym mniej zużywają się zarówno szyny, jak iobręcze kół” ? wyjaśnił w styczniu br. prezes MPK Poznań WojciechTulibacki.

Od 21 lutego 2017 roku Modertrans będzie miał 30 miesięcy nadostarczenie wszystkich tramwajów. Ale nie tylko. Przetarg obejmował równieżdostawę niezbędnego do eksploatacji nowych pojazdów specjalistycznegowyposażenia zajezdni „Franowo” i „Głogowska”, oprzyrządowaniai narzędzi, pakietu naprawczego, przeprowadzenie szkolenia pracowników MPKPoznań w zakresie przeglądów, napraw, obsługi technicznej i eksploatacjidostarczonych tramwajów, a także dostarczenie dokumentacji niezbędnej doeksploatacji oraz napraw awaryjnych i powypadkowych.

Tak szybkie podpisanie umowy jest możliwe z uwagi na fakt,że od wyników przetargu nie odwołała się ani PESA, ani konsorcjum Solarisa iStadlera. Jak już informowaliśmy na łamach InfoTram.pl w przetargu na zakup 50tramwajów niskopodłogowych dla MPK Poznań złożono trzy oferty. Poza zwycięzcą,złożyły je także: konsorcjum spółek Stadler Polska i Solaris Bus&Coach,oraz spółka Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz. Założenia przetargu zakładały dostawę30 pojazdów jednokierunkowych i 20 dwukierunkowych z udziałem minimum 60 proc.niskiej podłogi. Najważniejszym kryterium była cena, ale ocenie podlegałyrównież m.in. udział niskiej podłogi, pojemność tramwajów, czy szerokośćprzejścia wewnątrz pojazdu. Bydgoska spółka zaproponowała najniższą cenę ? 387mln zł brutto, konsorcjum firm Stadler i Solaris chciało 462 mln zł. Wartośćoferty spółki Modertrans Poznań wyniosła 397 mln zł.


Komentarze