TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

Umowa na wrocławskie Moderusy podpisana
INFOTRAM - Opublikowano: 07.07.2015 14:56:35 20 komentarzy
Moderus Beta dla Wrocławia (wiz. Modertrans)

MPK Wrocław podpisało dzisiaj umowę na zakup 6 nowych częściowo niskopodłogowych i klimatyzowanych tramwajów z firmą Modertrans Poznań. W kontrakcie znalazła się klauzula o możliwości rozszerzenia zakupów w przyszłości o kolejne 16 sztuk. Tramwaje przyjadą do Wrocławia w grudniu.

Umowa opiewa na łączną kwotę prawie 23 milionów złotych netto (z opcją zwiększenia zamówienia do 83 mln zł netto), przy czym część z tej kwoty ma zapewnić wymagane w przetargu dodatkowe wyposażenie zaplecza technicznego potrzebne do obsługi tramwajów. Modertrans zaproponował wyprodukowanie nowych tramwajów dla Wrocławia za 3,75 mln netto za sztukę.

- To bardzo dobra cena za tramwaj spełniający zadane kryteria. Niska podłoga, która znajduje się w części pojazdu, zagwarantuje pełną dostępność pasażerom niepełnosprawnym czy z wózkami dziecięcymi, a klimatyzacja zapewni komfort podróży latem ? wylicza Patryk Wild, wiceprezes MPK ds. Inwestycji i Rozwoju. ? Model tramwaju zaoferowany nam przez Modertrans jest nowocześniejszym kuzynem tramwajów z rodziny pojazdów typu Wras 205 ? produkowanych dla nas wcześniej np. przez Protram i lubianych przez pasażerów. Jest to znana i sprawdzona uniwersalna konstrukcja. Gwarantuje też bardzo dobry stosunek jakości do ceny, zwłaszcza na etapie eksploatacji.

Poznańskie tramwaje dla Wrocławia będą miały lakier w kolorze metalic blue ? podobnie jak PESY Twist. Ich wyróżnikiem będzie również wyposażenie w system zapachowy czy specjalny system oświetlania przestrzeni peronu przy drzwiach. Będą klimatyzowane i w jednej czwartej niskopodłogowe.

O wyborze tego modelu zadecydował przetarg, który ogłoszono po tym, jak okazało się, że Wrocław ma do wykorzystania jeszcze unijne środki z poprzedniego rozdania, a wcześniej zawartego kontraktu z firmą PESA Bydgoszcz nie można było rozszerzyć o dodatkowe pojazdy. Wiosną spółka ogłosiła przetarg, do którego stanął producent z Poznania, który zadeklarował, że tramwaje jest w stanie wyprodukować jeszcze do końca roku, a to było podstawowym wymogiem przetargu i pozyskania unijnych pieniędzy na zakupy. Podpisanie umowy przedłużało się jednak z powodu kontroli Urzędu Zamówień Publicznych, która zakończyła się pozytywnym wynikiem w ubiegłym tygodniu.

To oznacza, że jeszcze w tym roku we Wrocławiu pojawi się w sumie 14 nowych klimatyzowanych tramwajów w pełni dostępnych dla osób o ograniczonej mobilności.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Modertrans
Moderus
MPK Wrocław
  • maxik – 07.07.2015

    Że Newag nie wystartował to porażka firmy z Nowego Sącza

  • new – 07.07.2015

    Żadna porażka Newagu! Sukces Modertransu :)

  • z – 07.07.2015

    Jeżdżę tym tramwajem czasami,jedno co wyróżnia od innych to przyspieszenie teraz już utemperowane ale bestia ma moc.Jeszcze podam przykład kobieta z wózkiem potrójnym czeka na niska-cza i podjeżdża właśnie to coś i bez problemu wjeżdża do środka . Może nie reprezentacyjny tram ale niezawodny i cena zakupu i eksploatacji bije konkurencje.

  • Filip – 07.07.2015

    Porażka MPK w 2015 kupować tramwaj rodem z poprzedniego dziesięciolecia...

  • any – 07.07.2015

    A co tego ma newag? Przecież oni nie robią tramwajów.

  • www – 07.07.2015

    @Filip Racja. Kupowanie nowego akwarium z lat 70-tych to bzdura. A wciskanie, że to jest nowoczesne jest śmieszne. Dziwne, że prawie nikt nie kupuje już autobusów niskowejściowych - tak określało się szmelc podobny do B10 czy gniota. Tego typu autobusy okazały się zupełnie nietrwałe. A w tramwajach wciskają, że takie coś jest częściowo niskopodłogowe i niby wygodne, a w autobusach nie było. A co tam normalni ludzie niech się wspinają na sufit. To jest bez sensu. Czas w końcu opracować coś nowocześniejszego, bo za takie pieniądze powinno dać się obniżyć podłogę o jeden stopień. Robią takie coś Czesi i w Rosji. Czemu nie u nas? To byłoby jeszcze do przyjęcia.Smuci mnie to, że zamiast wrocławskich tramwajów będą Modertransy. Szkoda.

  • 1019 – 07.07.2015

    A co jest powodem, że Protram nie wystartował ?

  • fred – 07.07.2015

    Protram oddaje swoje miasto koszmar

  • Oleg – 07.07.2015

    Newag nie ma tramwaju, który po tej cenie może zaoferować - Newlo to ok. 8 mln, a ewentualny model we współpracy z Bombardierem jeszcze droższy. Protram miał szansę...

  • obserwator tramwajowy – 07.07.2015

    @Filip - ten tramwaj może przydać się na trasy, na których nikt nie puści 100% niskacza. Myślę, że Wrocław będzie umiał wykorzystać te tramwaje i zapewne takich właśnie z pewnych względów (nie tylko dotacyjnych) potrzebował. A lata 70.? No cóż, najpierw trzeba wiedzieć, że to jednak nowa konstrukcja, choć - przyznaję - wyprowadzona w jakiś sposób ze 105N. Protram? ... No cóż, zarządzać firmą trzeba umieć.

  • tp – 08.07.2015

    A czy z Protramem nie było tak, że nie ma wystarczających mocy przerobowych, żeby wyrobić się do końca roku.

  • wątpiący – 08.07.2015

    Czy Protram w ogóle będzie mieć jakieś wolne moce przerobowe, jeśli zabierze się za modernizację wagonów dla Śląska?

  • regres – 08.07.2015

    Przecież przetarg na dostawę tramwajów do Wrocławia był wcześniej niż ten na człony niskopodłogowe TŚ. Poza tym tam jest tylko 1 wagon do zrobienia a pozostałe to opcja.

  • Combino – 08.07.2015

    @tp: Program OIDP został wykoszony w przedbiegach wymogiem doświadczenia...

  • weelly – 08.07.2015

    @Combino - To Protram nie miał doświadczenia ?

  • 123 – 08.07.2015

    Nie na tyle, żeby wystartować we Wrocławiu

  • jatal. – 08.07.2015

    @ www@ obserwator tramwajowyNikt nie wciska że woli 20% NP od 80-100%. Przecież celowano w te drugie, ale z braku możliwości Pesy "awaryjnie" szansę dostała Beta. Wrocław wcale nie potrzebował i nie chciał Bet na gorsze trasy.Nie zmienia to faktu że Wrocław nie za bardzo był przygotowany do zakupów, nie śledził sytuacji na rynku i teraz musi brać co dają.Co do Modertransu, to przecież szykuje Gammę więc nie ma już sensu "poprawiać" Betę.

  • trewq – 08.07.2015

    On te Gammę to szukuje już kilka lat. A efektów jak nie było tak nie ma...

  • Busiak – 10.07.2015

    Popieram: Wrocław cofa się w rozwoju, a wiceprezes MPK wszystko chwali - bo mu za to płacą. "...w jednej czwartej niskopodłogowe" ale jednocześnie "(...)w pełni dostępnych dla osób o ograniczonej mobilności" kto takie bzdury wypisuje?O "innowacyjności" tego wynalazku nawet nie wspominam bo wszelkie słowa krytyki są zasadne. Żarówkę ludzkość od dawna zna i nie wypada w XXI wieku chwalić się oświetleniem...

  • ślęza – 11.07.2015

    Gdańsk , Kraków ,Olsztyn ,Toruń wszyscy do przodu a Wrocław cofa się

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....