Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

W Chorzowie rusza budowa metra dla Rijadu

infotram
27.11.2015 10:11
0 Komentarzy

Alstom rozpoczął w Chorzowie produkcję składów metra dlaRijadu w Arabii Saudyjskiej. W ramachzamówienia na projekt i budowę linii 4, 5 i 6 w sieci metra Rijad, udzielonegow 2013 roku przez Urząd Rozwoju Arriyadh (ADA) dla konsorcjum FAST , w składktórego wchodzi Alstom , zakład w Chorzowie będzie odpowiedzialny za produkcjęwszystkich 69 składów metra Metropolis.

Pierwsze trzy składy Metropolis zostaną dostarczone dla ADAw 2017 roku. Zakład w Chorzowie, zatrudniający około 1000 pracowników, jestjednym z największych zakładów produkujących pociągi Alstom na świecie. Odbywasię tutaj każdy etap produkcji, w tym końcowe testy statyczne i dynamiczne.

Wyprodukowana przez Alstom, pełnowymiarowa makieta składupociągu Rijad Metropolis zostanie wkrótce zaprezentowana mieszkańcom miastaprzez ADA.

Składy Metropolis dla Rijadu skłądają się z dwóch wagonów odługości 36 metrów. Każdy pociąg obejmie trzy klasy podróży: pierwszą, rodzinnąi indywidualną. Pociągi będą kursować bez maszynisty, w 100% zautomatyzowane,pozwalające na jazdę po wzniesieniach o nachyleniu do 6%.

Pociągi będą oferować pasażerom wysoki poziom komfortu,ergonomiczne siedzenia, oświetlenie LED, klimatyzację i zaawansowany systeminformacji pasażerskiej. Oprócz pociągów Metropolis, Alstom dostarczy Urbalis -rozwiązanie sygnalizacji CBTC, jak również system podstacji trakcyjnych HESOP,z możliwością odzyskiwania energii rekuperacyjnej do siecielektroenertgetycznej. Wszystkie podsystemy zostały zoptymalizowane ze sobątak, aby ograniczyć pobór energii.

Pozostałe zakłady Alstom zaangażowane w projekt znajdująsię: we Francji (Valenciennes – inżynieria, Le Creuso – wózki, Villeurbanne -system sterowania pociągiem i monitoringu, Ornans ? silniki, Saint-Ouen – sterowanie ruchem kolejowym), Hiszpanii(Madryt – system informacji pasażerskieji bezpieczeństwa) oraz w Belgii(Charleroi – podsystemy trakcji i konwerter pomocniczy).


Komentarze