TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

W ciągu tygodnia nowy przetarg na tramwaje dla Olsztyna
InfoTram.pl - Opublikowano: 03.11.2017 12:24:28 16 komentarzy
W ciągu tygodnia nowy przetarg na tramwaje dla Olsztyna

W ciągu tygodnia powinien zostać ogłoszony nowy przetarg na dostawę tramwajów dla Olsztyna. A te mogą być węższe. Zmiana ma zachęcić do startu większą liczbę producentów. Jak udało nam się dowiedzieć podczas targów w Gdańsku zainteresowanie jest.

Przetarg ma obejmować 12 wagonów o szerokości 2,4 – 2,5 m. Tramino mają 2,5 m. Kryteria wyboru to:

60% - cena,

30% - parametry techniczne,

10% - termin dostawy.

Znaczenie będą miały parametry techniczne. Im szersze wagony, tym więcej punktów. Podobnie jak za mniejszy tonaż. Dopuszczalne ma być także zastosowanie wózków skrętnych. Punktować będzie można także ilością siedzeń i szerokością przejść. Tyle wstępnych informacji. Czekamy na ogłoszenie przetargu, wówczas poznamy szczegóły SIWZ-u.

Na dostawy producent wybrany w przetargu będzie miał 1,5-2 lata.

Przypomnijmy, że przy poprzednim podejściu ofertę złożył tylko Solaris Tram. Dla miasta okazała się ona jednak zbyt droga.



Sprawdź też:
Olsztyn
przetarg
  • mechanik – 03.11.2017

    Powinni zawrzeć w SIWZ opcję na elastyczne poszerzenie węższego pudła w formie progu, na wzór niemieckich rozwiązań. Dobry bat na cenę.

  • allensteiner – 03.11.2017

    Racja, ostatecznie Olsztyn to niemieckie miasto.

  • AXC – 03.11.2017

    Próg zastopował by apetyt SolarisStadler w drugim przetargu a jednocześnie dalej zachował komfort korzystania z tramwajów. Zamawiający jest coraz pewniejszy większego dofinansowania i chce zakupić więcej pojazdów w podstawowym zleceniu-12 sztuk,co również powinno zmniejszyć jednostkowy koszt.

  • szant – 03.11.2017

    SS ostro przegięło z ceną za pierwszym razem, zobaczymy co przyniesie powtórka.

  • Jasnowidz – 03.11.2017

    Będzie pojedynek PESA MODERTRANS FPS Pragoimex. SS odpadnie w przedbiegach...

  • krakowiak – 03.11.2017

    @mechanik/allensteiner
    Pierwszy krajowy zlot folksdojczy ?

  • allensteiner – 03.11.2017

    Niestety też mam klona który lubi się za mnie podpisywać

  • Combino – 03.11.2017

    ^^ Ty przynajmniej wiesz,że Twój podszyw jest Kurpiem; ja za cholerę nie wiem skąd jest bydlę,które nieraz się pode mnie podszywało. Ale teraz większą plagę stanowią trolle z konkretnymi nickami,przez których odechciewa się tu wchodzić. No i oraz mniej opisów zagranicznych sieci...

  • tak jest – 04.11.2017

    Powszechnie wiadomo, że wygra potentat czyli Solaris :-)

  • Kaleson – 04.11.2017

    To po wuj kupowali szerokie pudła? Nie przewidzieli że będzie kłopot?

  • kku – 04.11.2017

    Szerokość 2,5 była niedobra dla Olsztyna ze względu na cenę wagonów. Widać że się pokapowali.

  • advisor – 04.11.2017

    @kku
    Szerokość 2,5 jest za to błogosławieństwem dla pasażerów. Dobrze, że Olsztyn zrobił taki krok, byle tego teraz nie zepsuć.

  • allensteiner – 04.11.2017

    Dla mnie nie ma różnicy. 2,4 m z układem siedzeń 2+1 wygeneruje znacznie szersze przejścia niż 2.5 z układem 2+2. większa długość składu (32m) zrekompensuje mniejszą szerokość wagonu. A te dystanse od krawędzi przystankowych to też żaden problem bo te 5 cm nakładki na progach to grosze kosztują w skali całości.

  • mechanik – 04.11.2017

    Tylko, że z tego co się orientuję, w SIWZ nie ma zawartych żadnych informacji nt. tych dodatkowych nakładek, co wypacza sens całej zabawy.

  • Combino – 05.11.2017

    @allensteiner: dokładnie. Wystarczy zadbać w SIWZ o maksymalny odstęp krawędzi podłogi w drzwiach od krawędzi peronowej w wysokości x cm i stuknie :)
    Będzie dobrze.

  • www – 05.11.2017

    TW zabrakło odwagi. Też rozważali przejście na 2,5 m. Gdyby Warszawa zdecydowała się na taki krok to Olsztyn nie miałby żadnych problemów.
    Inna sprawa, że przecież Skoda cały czas płakała, że nikt nie chce u nas ich szerszych składów. Olsztyn dla Skody jest za daleko?

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...