Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

WKD chce zmienić wygląd składów z Newagu

infotram
12.08.2015 07:02
0 Komentarzy

W przyszłym roku do grodziskiej lokomotywowni WarszawskiejKolei Dojazdowej mają przyjechać nowe pociągi wyprodukowane przez firmę Newag.Mogą one jednak wyglądać nieco inaczej niż na wizualizacji ? donosi portalgrodzisknews.pl.

W kwietniu firma Newag zaprezentowała wizualizację nowychskładów, które zakupiła WKD. Wśród pasażerów wygląd wywołał skrajne emocje.Jednym się podobał, twierdzili, że jest bardzo nowoczesny i oryginalny, dlainnych to dziwadło, kojarzące się np. z filmowym ?Predatorem?. Jak informujeportal grodzisknews.pl producent podkreśla, że wygląd pociągów typu 39WEnawiązuje do architektury nowoczesnego miasta, czoło z dużą szybą przedniąnadaje pociągowi nowoczesny kształt, a także zapewnia maszyniście doskonałąwidoczność, a masywne osłony absorberów energii zderzenia, mają sprawiaćwrażenie jakby pojazd sunął nad powierzchnią ziemi.

Jak się okazuje, ostatecznie nowe pociągi od Newagu mogą sięnieco różnić od tych zaprezentowanych na wizualizacji.

? Ze względu na dośćnegatywny odbiór wyglądu czoła pojazdów, być może zostaną dokonane modyfikacjewyglądu przedniej części nowych pociągów. Nie jest to przesądzone, ale może taksię stać. Jesteśmy w stałym kontakcie z producentem ? mówi na łamach grodzisknews.plKrzysztof Kulesza, rzecznik prasowy WKD. ? Wprowadzenie modyfikacji możespowodować niewielkie przesunięcia w terminach dostaw składów do Grodziska ?dodaje.

Przypomnijmy, że nowosądecki producent przy budowie pojazdówdla WKD współpracuje z EC Engineering. Pojazdy będą jednoprzestrzenne odługości 60 m i będą składać się z 6 członów. Pomieszczą 164 pasażerów na miejscachsiedzących. W każdym przewidziano 4 miejsca dla wózków inwalidzkich zzastosowaniem ramp odkładanych, umożliwiających wjazd wózka oraz 8 miejsc doprzewozu rowerów.

Każdy skład wyposażony zostanie w pełni zintegrowany systeminformacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED oraz wewnętrznymimonitorami LCD rozmieszczonymi w sposób zapewniający dobrą widoczność z każdegomiejsca w pojeździe. Nowy tabor zostanie przystosowany do pracy pod napięciemzasilania 3000V prądu stałego.

Maksymalna prędkość eksploatacyjna, z jaką będą poruszać siępojazdy w ruchu pasażerskim wyniesie 80 km/h.

Zakończenie dostaw zaplanowano na 22 sierpnia 2016 roku,pierwszy skład miał zostać dostarczony w lutym, jak wynika jednak z powyższego,z uwagi na poprawki wizualne termin ten może się zmienić.

Komentarze