Wmurowano kamień węgielny pod budowę metra na Bródnie

infotram
27.11.2019 15:24
0 Komentarzy

Na budowiepółnocno-wschodniego odcinka II linii metra przyszedł czas na wmurowaniekamienia węgielnego. Podczas uroczystości na przyszłej stacji C21 Bródnometalowa tuba z aktem erekcyjnym została umieszczona w stropie podziemnegoprzystanku.

Budowa trzech stacjibródnowskiego odcinka linii M2 postępuje zgodnie z zakładanym harmonogramem.Budowniczowie zagłębiają się coraz bardziej pod ziemię. Po dzisiejszymwmurowaniu kamienia węgielnego budowa będzie prowadzona już coraz szybciej.Jeszcze w tym roku na Bródno dotrą pierwsze elementy tarcz TBM – powiedziałRafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Na stacji C21 Bródno rozpoczęły się prace przy budowiepoziomu -1, czyli przyszłej antresoli stacji. To właśnie tam odbyła sięuroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod tę inwestycję. Stacja Bródnojest największym placem budowy, a zarazem najważniejszym. Tu znajdować się będzieszyb startowy dla dwóch maszyn TBM, które na początku przyszłego roku rozpocznądrążenie podziemnych tuneli.

Metro to jedna znajwiększych i najważniejszych inwestycji transportowych w Warszawie. Mimo żeprzebiega pod ziemią, niezwykle zmienia i determinuje rozwój przestrzenipublicznej naziemnej. Podziemna kolej sprawia, że stolica staje się w prosty idogodny sposób dostępna dla jej mieszkańców nawet na przeciwległych krańcach.Jest odpowiedzią na potrzeby warszawiaków – powiedziała Iwona Wujastyk,przewodnicząca Komisji Infrastruktury i Inwestycji Rady m.st. Warszawy.

Zgodnie z podpisanym we wrześniu 2018 roku kontraktem napółnocno-wschodnim odcinku metra wybudowane zostaną trzy stacje: C19 Zacisze,C20 Kondratowicza oraz C21 Bródno. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Zapodziemnym przystankiem Bródno powstaje również hala z komorą rozjazdów i 11torów odstawczych. Na trasie podziemnej kolei wybudowane zostaną także trzywentylatornie. Realizatorem tego wartego 1 397 895 000 zł kontraktu jestkonsorcjum firm Gülermak i Astaldi. Prace budowlane zakończą się we wrześniu2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z FunduszuSpójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Komentarze