Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocław przygotowuje się do budowy torowiska w ulicy Rogowskiej wraz z pętlą

infotram
18.06.2019 08:03
0 Komentarzy

Wrocław przygotowujesię do budowy torowiska w ulicy Rogowskiej wraz z pętlą tramwajową.

Wcześniej jednak konieczne jest opracowanie dokumentacjiprojektowej. I w tym właśnie celu miasto, działające poprzez WrocławskieInwestycje Sp. z o.o. ogłosiło przetarg nieograniczony. Inwestycja realizowanajest z wykorzystaniem środków Unii Europejskiej z Funduszu Spójności w ramachProgramu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Całośćdokumentacji projektowej ma być gotowa w ciągu 12 miesięcy od podpisania umowyz wykonawcą.

Zakres zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentacjitechnicznej tj. projektu budowlanego, projektu wykonawczego, specyfikacjitechnicznych, przedmiarów i kosztorysów robót wraz z uzyskaniem stosownych decyzjiadministracyjnych umożliwiających realizację robót budowlanych dla budowyzabudowanego torowiska tramwajowego, czyli trasy autobusowo-tramwajowej (TAT) wul. Rogowskiej od ul. Strzegomskiej do pętli komunikacji miejskiej „Nowy Dwór”wraz z pętlą autobusowo-tramwajową, a także parkingiem „Parkuj i Jedź” jakoodrębny etap. W zakresie zamówienia jest również ujęta niezależna dokumentacjadla budowy zasilania stacji transformatorowej „Nowodworska”. Niniejszezamówienie obejmuje odcinek nr 5 z całej trasy autobusowo-tramwajowej o łącznejdługości ok. 7 km. Odcinki od 1 do 4 objęte są odrębnymi zamówieniami. Przedmiotowezamówienie dotyczy odcinka TAT o długości ok. 2 km w ul. Rogowskiej wraz zpętlą Nowy Dwór oraz parkingiem typu P+R (ok. 1,65 km ul. Rogowskiej oraz ok.350 m jezdni w obszarze pętli i parkingu). W ramach zadania zwycięzca przetarguwykona pełną dokumentację techniczną wraz z decyzjami administracyjnymiumożliwiającymi etapową realizację robót budowlanych. Odcinek TAT w ul.Rogowskiej wraz z pętlą tramwajowo-autobusową oraz przyległym parkingiem ma byćzaprojektowany na podstawie dostarczonej przez zamawiającego koncepcji orazdecyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, pozyskanych przez wykonawcęwytycznych technicznych, a następnie uzyskanej zgody na realizację inwestycjidrogowej. Niezależną dokumentację (wraz z decyzjami administracyjnymi) mastanowić projekt zasilania stacji transformatorowej „Nowodworska”.

Stan obecny

Obszar inwestycji znajduje się w strefie miejskiej ozmiennym, w zależności od strony ulicy, współczynniku zabudowy. Przebudowywaneulice przebiegają obok budynków mieszkaniowych i usługowych. Strona wschodniaul. Rogowskiej stanowi granicę osiedla mieszkaniowego Nowy Dwór – po stroniezachodniej zlokalizowane są ogródki działkowe, nieużytki oraz pojedynczezabudowania pełniące rolę obiektów usługowych. Na końcu projektowanejinwestycji, w miejscu gdzie planowana jest pętla tramwajowo-autobusowa znajdujesię pętla autobusowa Nowy Dwór. Stan techniczny tego terenu nie jest zadowalający.Dotyczy to zarówno nawierzchni samej pętli, jak również infrastrukturytowarzyszącej np. wiaty przystankowe, oświetlenie, chodniki itp.

…a po zrealizowaniuinwestycji

Projekt ma uwzględniać zmianę infrastruktury dla pasażerówkomunikacji miejskiej. W celu dostosowania przejść dla pieszych orazprzystanków komunikacji miejskiej do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących przewidzianejest zastosowanie płytek STOP wbudowanych w nawierzchnię chodnika. Z kolei pętlaautobusowo-tramwajowa ma zostać zaprojektowana zgodnie z najlepszymi praktykamidla projektowania zintegrowanego węzła przesiadkowego, łączącego wszystkiedostępne środki transportu z nastawieniem na wygodę pasażerów i dostępność dlaosób o ograniczonej sprawności. Na obszarze pętli tramwajowo-autobusowej mazostać uwzględniona dodatkowo lokalizacja parkingu P+R, parkingu rowerowego,stacji roweru miejskiego oraz punktu socjalnego MPK. Parking P+R powinienposiadać maksymalną możliwą liczbę miejsc parkingowych wynikającą zzagospodarowania całej pętli. Projektując obszar pętli przeznaczonej dlaautobusów wykonawca ma obowiązek zachować przejezdność dla autobusówprzegubowych w każdym z możliwym kierunku. W obszarze pętlitramwajowo-autobusowej musi zostać zaprojektowany punkt zasilania autobusówelektrycznych oraz infrastruktura zasilającą ten punkt. Dla podróżnychkorzystających z komunikacji autobusowej i tramwajowej zostanie wykonany systemtablic informacyjnych wyświetlających informację o czasie odjazdu najbliższychtramwajów i autobusów komunikacji publicznej – system dynamicznej informacjipasażerskiej (SDIP). Ponadto, zmieni się oświetlenie uliczne – przewiduje sięoświetlenie LED.

Warunki przetargu

Zamawiający zaplanował otwarcie ofert na dzień 12 lipca. Miastoustaliło cztery kryteria oceny ofert: cenę (60%), doświadczenie projektantaspecjalności drogowej (20%), doświadczenie projektanta w branży kanalizacyjnej(10%), doświadczenie projektanta w branży elektrycznej (10%).


Komentarze