Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocław remontuje 42 tramwaje. Umowy podpisane

infotram
29.06.2020 13:15
0 Komentarzy

Umowę na generalnyremont 42 tramwajów na kwotę 135 mln zł podpisano w poniedziałek, 29 czerwca,we Wrocławiu. Modernizacje zostaną wykonane w ciągu ok. dwóch lat. Trwa teżprzetarg na zakup 25 nowych tramwajów, z opcją późniejszego dokupieniakolejnych 21.

Umowę podpisano w zmodernizowanym tramwaju Gustaw, którywozi wrocławian od lat 50-tych XX w., będąc aktualnie turystyczną atrakcjąmiasta.

Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk podkreślił, żeprzeobrażenie MPK jest priorytetem tej kadencji samorządu. Przypomniał, że odjej początku na ulice Wrocławia wyjechało 40 nowych, niskopodłogowychtramwajów. „Pojawiło się także 200 nowych autobusów, spełniających najwyższenormy ekologiczne Euro6. Tabor musi mieć także po czym się poruszać, zatem całyczas remontujemy również wrocławskie torowiska. Na ten cel przeznaczamy rocznie80 mln zł. Zadań jest bardzo dużo i co warto odnotować, ściśle trzymamy się harmonogramów”– mówił.

Poinformował, że podpisana w poniedziałek umowa na generalnyremont 42 tramwajów opiewa na kwotę 135 mln zł. „Remont to mało powiedziane, botramwaje zupełnie się zmienią – zarówno w środku, jak i na zewnątrz. Remontjednego pojazdu będzie kosztował nas około 3-3,5 mln złotych” – dodał.

Firma Modertrans z Poznania zajmie się remontem generalnym25 tramwajów WroAs205, natomiast SAATZ z Warszawy będzie sukcesywnieprzerabiała najstarsze wrocławskie Skody 16T. Prezydent Wrocławia przypomniałteż, że obecnie trwa przetarg na zakup 25 nowych tramwajów z opcją późniejszegodokupienia kolejnych 21 u tego samego producenta. Umowa najprawdopodobniejzostanie podpisana do końca wakacji.

Obecny na spotkaniu prezes MPK Krzysztof Balawejder tłumaczył,że miasto nie chce rezygnować z tramwajów WrAs205, które wyprodukowała dlaWrocławia lokalna firma Protram, ale je unowocześnić. Pojazdy te – jak mówił -są łatwe w obsłudze i mają bardzo dobre własności trakcyjne – krótką drogęhamowania i dobre przyspieszenie. „Pojazdy dostaną całkowicie nowe pudło,szkielet wagonu, podwozie, dach dostosowany do klimatyzacji, platformę dowjeżdżania wózków. Pasażerowie na pewno odczują zmiany gorącym latem i mroźnązimą. Zamontowana zostanie klimatyzacja i nowy układ ogrzewania” – wymieniał.

Modernizacje zostaną wykonane w ciągu 28 miesięcy.Wyremontowanych – w dwa lata – zostanie także 17 Skód 16T za sumę 60 mln zł. Wtych tramwajach zostanie przeprowadzony przede wszystkim całkowity remontczęści mechanicznych. Poprawi się też komfort jazdy, która ma być płynniejsza icichsza. Tabory będą trafiać do wykonawców etapami – maksymalnie trzy na raz.Roboty nad jednym potrwają najwyżej trzy miesiące.

Prezes wrocławskiego MPK dodał, że tramwaje firmy Protram sąużywane od 2006 roku, a Skody od 2007 roku. „WrAsy powinny przejść remont poprzejechaniu ok. 500 000 km, a drugie po ok. 600 000 km. Pojazdy obu firmzbliżają się do tych limitów. Inwestycja umożliwi ich funkcjonowanie przeznastępnych kilkanaście lat. Producent ustala okres eksploatacji tramwaju na conajmniej 30 lat – przy zachowaniu przeglądów okresowych i niezbędnychmodernizacji” – zaznaczył Balawejder. (PAP)

Komentarze