Wrocław rozstrzygnął przetarg na drugi etap budowy tramwaju na Popowice [AKTUALIZACJA]

infotram
27.05.2020 06:45
0 Komentarzy

Rozstrzygnęliśmyprzetarg na drugi etap budowy tramwaju na Popowice od ul. Jagiełły do ul.Milenijnej – napisał na Facebooku Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk.

W ramach tego zadania powstanie 3,1 km torowiska (w tym 1,45km torowiska zielonego). Przebudujemy ulice (1560 m), skrzyżowania (10),wybudujemy ścieżki rowerowe (4790 m), nowe chodniki (5220 m), ciągipieszo-rowerowe (590 m) oraz instalacje podziemne m.in. sieć wodociągową,MKT czy oświetlenie – podał Prezydent.

Aby tramwaj mógł komfortowo przejechać nową trasąwzmocnimy most Dmowskiego. Przy stacji kolejowej Wrocław Popowice powstaniewęzeł przesiadkowy dla pasażerów komunikacji miejskiej i PKP. Po podpisaniuumowy wykonawca będzie miał 24 miesiące na przeprowadzenie wszystkich prac –wskazał Sutryk.

Na początku lutego Wrocławskie Inwestycje ogłosiły przetargna dwa ostatnie odcinki trasy tramwajowej przez Popowice, które po obu stronachbędą włączały się do obecnej sieci tramwajowej. Jeden od mostów Mieszczańskich.Tam wykonawca włączy nowe torowisko w to istniejące. Na pewno na tym odcinkupowstanie też stacja prostownikowa „Szczepin”, która będzie zasilałasieć trakcyjną.

Drugi odcinek będzie budowany od ul. Milenijnej iPilczyckiej do ogrodów działkowych przy ul. Starogroblowej, gdzie połączy się zbudowanym właśnie fragmentem trasy. Przy wiadukcie kolejowym w sąsiedztwiestacji Wrocław-Popowice powstanie węzeł przesiadkowy. W ramach inwestycji natym odcinku zostanie zmodernizowana także stacja prostownikowa”Milenijna”.

W przetargu swoje oferty złożyły cztery firmy, wahały się odokoło 150 milionów złotych do nawet 191 mln zł. Firma Pro-Tra Building złożyłanajlepszą ofertę.

Co istotne, na wykonanie tych zadań środki daje MiastoWrocław, MPWiK i deweloperzy budujący Port Popowice oraz z Kępy Mieszczańskiej.Nowa linia tramwajowa będzie gotowa do końca 2022 roku.

Na pierwszym odcinkuukładają już asfalt

Prace przy trasie tramwajowej przez Popowice skoncentrowanesą teraz przy skrzyżowaniu ul. Długiej z Poznańską i na fragmencie ul.Starogroblowej. Przebudowywany jest również wiadukt kolejowy nad ul. Długą,gdzie powstaje przystanek kolejowy oraz zintegrowany węzeł przesiadkowy. W tymrejonie jest budowany też potężny kanał ogólnospławny. Drogowcy w kwietniuułożyli też pierwsze warstwy asfaltu.

Inwestycja wliczbach:

•             3.8 kmnowego torowiska

•             5,4 kmnowych i przebudowanych dróg

•             17przebudowanych skrzyżowań

•             5,7 kmnowych lub przebudowanych ścieżek rowerowych

•             31przystanków (w tym 21 nowych)

•             120 mlnzł koszt prac w I etapie

Komentarze