Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wykonawca metra na Bródno wybrany

infotram
27.06.2018 11:35
0 Komentarzy

Dziś, 27 czerwca,wybrany został wykonawca ostatniego odcinka drugiej linii metra w prawobrzeżnejWarszawie. Tunele i trzy stacje na Bródno, w ciągu trzech lat, zbudujekonsorcjum firm Astaldi i Gülermak.

– To ostatni, blisko czterokilometrowy odcinek, którezakończy II linię metra na północnym-wschodzie. Dzięki niemu już za trzy latamieszkańcy Bródna i osiedli „zielonej Białołęki” szybko i wygodnie dojadą docentrum Warszawy – podkreśla Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st Warszawy.

Metro Warszawskie ogłosiło rozstrzygnięcie postępowania nawybór wykonawcy ostatniego odcinka liniimetra M2 w prawobrzeżnej Warszawie. Podziemną kolej na Bródno wybudujekonsorcjum firm Astaldi i Gülermak. Te dwie firmy wybudowały centralny odcinekdrugiej linii metra, a teraz pracują przy jego rozbudowie o trzy stacje na Wolii trzy na Pradze-Północ i Targówku. Dodatkowo konsorcjum zostało równieżwybrane w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie ostatnich trzech stacjinitki M2 na Bemowie i Stacji Techniczno-Postojowej Mory.

Teraz ich zadaniem będzie budowa czterech kilometrów trasy ztrzema stacjami: C19 roboczo nazywanej „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżuskrzyżowania z ul. Codzienną, C20″Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowiczaoraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniuulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Wybudują także podziemną halę torówodstawczych za ostatnią stacją, trzy wentylatornie i tunele (oddzielne dlakażdego kierunku jazdy). Będą mieli na to 36 miesięcy, od momentu podpisaniaumowy. Koszt tej inwestycji to 1 397 895 000 zł brutto.

Autorem projektów dla tego odcinka jest pracownia ILF Consulting Engineers Polska Sp.z o.o., która wygrała konkurs na wykonanie KoncepcjiArchitektoniczno-Budowlanej. Twórcy zaprojektowali m.in. rastrowe ścianyzatorowe i wykonane z betonu, częściowo przeszklone wejścia na stacje. Wtrackie przygotowywania dokumentacji Metro Warszawskie wprowadziło zmiany wstosunku do pierwotnych założeń. I tak, stację przy ul. Rembielińskiejprzesunięto ok. 30 m na zachód a wyjścia z niej poprowadzone zostały naprzystanki tramwajowe. Stację przy ul. św. Wincentego przesunięto natomiast nawschód o ok. 60 m, dzięki czemu jedno z wyjść będzie prowadziło na narożnikulic L. Kondratowicza i św. Wincentego. Dodatkowo Tramwaje Warszawskieprzedłużą tunel wyjściowy tak, aby można było z niego wyjść na przystankitramwajowe przy św. Wincentego planowanej linii na „zieloną Białołękę”.


Komentarze