Wykonawca metra na Bródno wybrany
Dziś, 27 czerwca,wybrany został wykonawca ostatniego odcinka drugiej linii metra w prawobrzeżnejWarszawie. Tunele i trzy stacje na Bródno, w ciągu trzech lat, zbudujekonsorcjum firm Astaldi i Gülermak.
– To ostatni, blisko czterokilometrowy odcinek, którezakończy II linię metra na północnym-wschodzie. Dzięki niemu już za trzy latamieszkańcy Bródna i osiedli „zielonej Białołęki” szybko i wygodnie dojadą docentrum Warszawy – podkreśla Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st Warszawy.
Metro Warszawskie ogłosiło rozstrzygnięcie postępowania nawybór wykonawcy ostatniego odcinka liniimetra M2 w prawobrzeżnej Warszawie. Podziemną kolej na Bródno wybudujekonsorcjum firm Astaldi i Gülermak. Te dwie firmy wybudowały centralny odcinekdrugiej linii metra, a teraz pracują przy jego rozbudowie o trzy stacje na Wolii trzy na Pradze-Północ i Targówku. Dodatkowo konsorcjum zostało równieżwybrane w przetargu na zaprojektowanie i wybudowanie ostatnich trzech stacjinitki M2 na Bemowie i Stacji Techniczno-Postojowej Mory.
Teraz ich zadaniem będzie budowa czterech kilometrów trasy ztrzema stacjami: C19 roboczo nazywanej „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżuskrzyżowania z ul. Codzienną, C20″Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej L. Kondratowiczaoraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniuulicy L. Kondratowicza i Rembielińskiej. Wybudują także podziemną halę torówodstawczych za ostatnią stacją, trzy wentylatornie i tunele (oddzielne dlakażdego kierunku jazdy). Będą mieli na to 36 miesięcy, od momentu podpisaniaumowy. Koszt tej inwestycji to 1 397 895 000 zł brutto.
Autorem projektów dla tego odcinka jest pracownia ILF Consulting Engineers Polska Sp.z o.o., która wygrała konkurs na wykonanie KoncepcjiArchitektoniczno-Budowlanej. Twórcy zaprojektowali m.in. rastrowe ścianyzatorowe i wykonane z betonu, częściowo przeszklone wejścia na stacje. Wtrackie przygotowywania dokumentacji Metro Warszawskie wprowadziło zmiany wstosunku do pierwotnych założeń. I tak, stację przy ul. Rembielińskiejprzesunięto ok. 30 m na zachód a wyjścia z niej poprowadzone zostały naprzystanki tramwajowe. Stację przy ul. św. Wincentego przesunięto natomiast nawschód o ok. 60 m, dzięki czemu jedno z wyjść będzie prowadziło na narożnikulic L. Kondratowicza i św. Wincentego. Dodatkowo Tramwaje Warszawskieprzedłużą tunel wyjściowy tak, aby można było z niego wyjść na przystankitramwajowe przy św. Wincentego planowanej linii na „zieloną Białołękę”.
„
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze