Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Za cztery lata pociągi metra zjadą do nowej stacji postojowej

infotram
09.11.2018 17:42
0 Komentarzy

Za cztery latapociągi obsługujące II linię metra zjadą do nowej Stacji Techniczno-PostojowejKarolin.

Po drodze pokonają cztery kilometry tuneli i zatrzymają sięna stacjach Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Dziś, 9 listopada, podpisano umowę nabudowę ostatniego odcinka podziemnej kolei na Bemowie.

– Mamy rozstrzygnięcie, które dało nam zielone światło iumożliwiło podpisanie umowy finalizującej budowę drugiej linii metra naBemowie. Za cztery lata mieszkańcy okolic Chrzanowa, ale też całych Jelonekobok swoich domów będą mogli wsiąść do metra i sprawnie dojechać do samegocentrum Warszawy. Powstaną także węzły przesiadkowe dla tysięcy osób, którecodziennie dojeżdżają do stolicy, do pracy czy szkoły – mówi HannaGronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy.

– Na bemowskim końcu drugiej linii metra powstanie nowastacja techniczno-postojowa. To szczególnie ważna część tej inwestycji, gdyż towłaśnie dzięki niej będziemy mogli uzyskać oczekiwaną przez warszawiakówczęstotliwość kursowania podziemnej kolei. Tak, jak zapowiadaliśmy, chcemy bypociągi kursowały tu co około trzy minuty – mówi Renata Kaznowska,wiceprezydent m.st. Warszawy.

– Metro na Bemowo uzupełnia infrastrukturę komunikacyjnądzielnicy w sposób kompleksowy zamykając klamrą cały system transportowy w tejczęści miasta. Jednocześnie będzie stanowić kolejny impuls rozwojowy dladzielnicy, jak również mam nadzieję, w przyszłości również dzielnicsąsiadujących, czyli Ursusa i Włoch – mówi Mariusz Frankowski, radny iprzewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego Rady m.st. Warszawy.

– Kontrakt ten to dla nas prawdziwie prestiżowa inwestycja.Po raz kolejny będziemy chcieli pokazać warszawiakom, że konsorcjum firmGülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. oraz Astaldi S.p.A. jest gwarantemterminowego i sprawnego przeprowadzenia kontraktów. Zdajemy sobie sprawę zdużych oczekiwań mieszkańców, dlatego też realizację tego projektów poprzedziłystaranne przygotowania. Mamy świadomość, że przed nami zadania wymagającedoświadczenia, ale też i sprawdzonej ekipy pracowników. Mogę zapewnić, żeposiadamy i jedno, i drugie – mówi Bülent Özdemir, Gülermak A.Ş.,przedstawiciel konsorcjum wykonawców.

Zadaniem wykonawcy bemowskiego odcinka II linii metra będziezarówno zaprojektowanie, jak i wykonanie całej infrastruktury podziemnej kolei.Na południowo-zachodnim końcu linii M2 powstaną trzy stacje: C03 „Lazurowa” popołudniowej stronie ul. Górczewskiej w rejonie ul. Lazurowej, C02 „Chrzanów” wrejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul.Człuchowskiej, a także C01 „Karolin” w rejonie zbiegu ul. Sochaczewskiej iPołczyńskiej. Za ostatnią z nich wybudowana zostanie również nowa StacjaTechniczno-Postojowa „Karolin”. To właśnie tam będą zjeżdżały pociągiobsługujące II linię metra. Tam również będą odbywały się ich przeglądy iwszystkie naprawy. Budowany odcinek podziemnej kolei, stację oraz STP połączy wsumie ponad 4 kilometry tuneli – powstaną po dwa, dla każdego z kierunkówosobno. Wykonawcy na zrealizowanie projektu wartego 1 622 951 790 zł, będąmieli 48 miesięcy.

Pod koniec września, Komisja ds. Nazewnictwa Miejskiego Radym.st. Warszawy, podjęła decyzję o zmianie nazw roboczych końcówki bemowskiegoodcinka metra. Dotychczasową, ostatnią stację „Połczyńska”, a także nazwęStacji Techniczno-Postojowej „Mory” zastąpiła nazwa „Karolin”. Teraz tę decyzjęmusi zatwierdzić cała Rada m.st. Warszawy.

Cała M2

Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem.Wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są w budowie lub prowadzone jestpostępowanie poprzedzające podpisanie umów z wykonawcami. Centralny odcineklinii M2 został uruchomiony 8 marca 2015 roku. Składa się z siedmiu stacji iblisko 6 km tuneli. Obecnie trwa budowa trzech stacji na Pradze-Północ iTargówku, a także trzech na Woli. Odpowiednio dla wschodniego odcinka,realizowanego przez firmę Astaldi, to ok. 3,12 km trasy, a dla zachodniego,drążonego przez Gülermak, ok. 3,4 km. Obydwie budowy zakończą się w 2019 r. 28września, podpisana została także umowa na budowę drugiej linii metra na Bródno– od planowanej stacji Zacisze, przez stację Kondratowicza do stacji Bródno. Took. 4 km trasy na końcu której powstanie hala – z 11 torami – która będziesłużyła do zawracania i postoju pociągów.Rozbudowę przeprowadzi konsorcjum Gülermak i Astaldi. Firmy te zostałytakże zwycięzcami w przetargu na budowę tuneli i dwóch stacji: Ulrychów orazPowstańców Śląskich. To dwukilometrowy fragment pomiędzy obecnie budowanymodcinkiem, a końcowym etapem II liniimetra na Bemowie.

Dziennie z centralnego odcinka linii M2 korzysta około 150tysięcy pasażerów.


Komentarze