Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Znamy przyczyny styczniowego wykolejenia tramwaju we Wrocławiu

infotram
04.02.2015 13:13
0 Komentarzy

Pękniecie pierwszej osi ostatniego wózka w składzie było przyczyną wykolejenia tramwaju, do którego doszło na torowisku na ul. Krupniczej pod koniec stycznia ?tak ustaliła komisja wypadkowa MPK po wewnętrznym dochodzeniu.

MPK zebrało i przeanalizowało szereg materiałów, by ustalić przyczyny tego na szczęście niegroźnego w skutkach zdarzenia. Członkowie komisji zapoznali się z protokołem przebiegu jazdy (pochodzącym z tzw. ?czarnej skrzynki?tramwaju), notatkami komisji wypadkowej, która była na miejscu zdarzenia, dokonali pomiarów wózka tramwaju, przyjrzeli się karcie obsługi technicznej pojazdu i dokumentacji zdjęciowej wykonanej na miejscu zdarzenia. Wszystkie te materiały doprowadziły do jednoznacznego wniosku, to pęknięcie osi spowodowało poszerzenie rozstawu kół, na skutek czego tramwaj na łuku wypadł z torowiska.

– Rzadko dochodzi do pęknięcia tej części w trakcie jazdy, ale w tej sytuacji tak się właśnie stało. Prawdopodobnie przyczyną było tzw. zmęczenie materiału ?mówi Agnieszka Korzeniowska, rzecznik MPK Wrocław. – Tramwaj przechodził ostatni przegląd techniczny w grudniu i jego stan nie budził podczas tego badania zastrzeżeń. Do pęknięcia osi mogło dojść na rozjeździe lub już wcześniej, co mogło nie objawić się od razu.

Komentarze