Zobacz peron stacji Kondratowicza

infotram
26.10.2020 07:45
0 Komentarzy

Prace przy budowieostatniego odcinka linii M2 na wschodzie nie zwalniają ani na chwilę – jużmożna zobaczyć część peronu na stacji Kondratowicza. Wykonawca właśniewybetonował jedną z sekcji, przygotowana do zbrojenia jest już kolejna. Ale tonie jedyne widoczne postępy na budowie.

Mimo, że tunele metra na odcinku pomiędzy stacjami Bródno iTrocka jeszcze nie są w pełni gotowe, tam gdzie tarcze TBM skończyły pracęwykonawca przygotowuje już infrastrukturę stacji. Najbardziej zaawansowana jestobecnie stacja Kondratowicza, gdzie na części nowego peronu można już stanąć.Kolejna sekcja peronu jest natomiast przygotowana do zbrojenia.

Przekuwanie tuneli

Ważne prace trwają też w wydrążonych już tunelach pomiędzystacjami Kondratowicza i Bródno. Tu wykonawca rozpoczął budowę łącznikapomiędzy tunelami. Prace polegają na rozebraniu części tuneli i budowiepołączenia między nimi. Intensywne prace trwają również przy uszczelnianiupozostałych części tuneli.

Podniesiona podłoga

W przyszłej części technicznej stacji widać też intensywneprace murarskie i tynkarskie. W pierwszej kolejności gotowe musi byćpomieszczenie podstacji energetycznej, w którym ułożona jest już konstrukcjapodniesionej podłogi technicznej.

Dla tych, którzy śledzą postępy na budowie obserwując ją zzaogrodzenia coraz bardziej widoczne są również prace przy budowie wyjść zestacji. W zeszłym miesiącu pokazywaliśmy betonowe konstrukcje zadaszeń nastacji Bródno, teraz z powierzchni gruntu zaczynają wyłaniać się konstrukcjeklatek schodowych i szybów windowych na stacji Kondratowicza. Na plac budowyzwożone są również pierwsze elementy przyszłych schodów ruchomych.

Na północno-wschodnim odcinku metra powstają trzy stacje:C19 roboczo nazywana „Zacisze” pod ul. Figara w pobliżu skrzyżowania z ul.Codzienną, C20 „Kondratowicza” przy skrzyżowaniu ulicy Malborskiej iKondratowicza oraz C21 „Bródno” przy skrzyżowaniu ulicy Kondratowicza i Rembielińskiej.Połączą je ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją powstajerównież komora torów odstawczych, która będzie służyła do zawracania i postojupociągów. Wybudowane będą też trzy wentylatornie. Wykonawca, konsorcjum firmAstaldi i Gulermak, na zrealizowanie inwestycji wartej 1 397 895 000 zł, maczas do września 2021 roku. Dokończenie odcinka wschodniego-północnego jestczęścią projektu „Budowa II linii metra wraz z zakupem taboru – etapIII”, który jest współfinansowany przez Unię Europejską z FunduszuSpójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.Dla projektu o wartości 3 564 536 216,00 zł przyznano dofinansowanie unijne wwysokości 1 952 151 513,23 zł. (MW)

Komentarze