TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoRail

InfoBike

ZTM Warszawa: Dwójka nie wozi powietrza
ZTM WARSZAWA - Opublikowano: 29.01.2013 09:14:35 1 komentarz
ZTM Warszawa: Dwójka nie wozi powietrza

Wbrew obiegowej opinii zainteresowanie tramwajową linią 2 jest stosunkowo duże –informuje ZTM Warszawa. Dziennie korzysta z niej, i to zaledwie kilka dni po jej uruchomieniu, średnio ponad 2,5 tys. osób. Wielu pasażerów przesiada się do tramwaju. Nie tylko z autobusowych linii dowozowych (np. 211 czy 214), ale również z zatłoczonej linii 101.

Nazywana przez niektórych pieszczotliwie „ogryzkiem”linia 2 została uruchomiona na trasie Stare Świdry –Młociny. Jak pisze ZTM Warszawa zadaniem tramwaju jest uzupełnienie kursujących przez most Marii Skłodowskiej-Curie linii autobusowych, które są bardzo mocno wykorzystywane. Nowa linia ma także „przyzwyczaić”mieszkańców tej części Białołęki do komunikacji szynowej. Będzie to miało duże znaczenie, kiedy trasa tramwajowa zostanie w kolejnych etapach wydłużona do Mehoffera, a docelowo do Winnicy. Podróż przez most tramwajem jest bardzo szybka. Rozkładowy czas jazdy tramwaju linii 2 wynosi: między przystankami STARE ŚWIDRY i METRO MŁOCINY –7 min, a między przystankami ŚWIDERSKA i METRO MŁOCINY –6 min. Tramwaje tej linii kursują bardzo często, w godzinach szczytu podjeżdżają na przystanki co 5 minut. W międzyszczycie, a także w soboty i dni świąteczne –co 7,5 minuty. Ze względu na szkolne ferie zimowe, częstotliwość „dwójki”została zmniejszona. Tramwaj kursuje co 7,5 minuty w godzinach szczytu oraz co 10 minut poza szczytem, w soboty i święta. Po zakończeniu ferii linia 2 będzie w godzinach szczytu znów kursowała co 5 minut. Poza szczytem, w soboty i święta, tak jak w czasie ferii, czyli co 10 minut.

Trzeba podkreślić, czytamy w komunikacie ZTM-u, że linia 2 na pętli Młociny zatrzymuje się na nowym przystanku o numerze 28, który został uruchomiony najbliżej wejścia na stację metra. Dzięki temu przesiadki między tymi dwoma środkami transportu szynowego są szybkie i wygodne. Nowa linia tramwajowa od początku cieszy się stosunkowo dużym zainteresowaniem pasażerów. Dowodzą tego wyniki pomiarów przeprowadzonych przez ZTM trzeciego dnia kursowania linii. W szczycie porannym (w godz. 6.30 –8.30) w kierunku Młocin skorzystało z niej 490 pasażerów. 210 osób wsiadło do tramwaju na przystanku STARE ŚWIDRY, a 280 osób na przystanku ŚWIDERSKA. W szczycie popołudniowym (w godz. 14.30 –18.30) z Młocin w kierunku Starych Świdrów odjechało 950 osób. W ciągu całego dnia linia 2 przewiozła łącznie w obu kierunkach 2550 pasażerów.

 

Metro Młociny               

szczyt poranny

6.30-8.30               

międzyszcyt 8.30-14.30               

szczyt popołudniowy 14.30-18.30               

wieczór

odjazdy na Stare Świdry               

30          

220        

950        

230        

1430

przyjazdy ze Starych Świdrów               

490        

380        

200        

50          

1120

W związku z uruchomieniem nowej linii tramwajowej wprowadzone zostały również zmiany w kursowaniu niektórych linii autobusowych. Komunikacja autobusowa pełni obecnie funkcję dowozową do tramwaju. Do przystanku tramwajowego Stare Świdry można dojechać linią 211 z Bukowa, 214 z Nowodworów, 516 z Żerania FSO oraz 741 z Chotomowa. Autobusy kursują, od skrzyżowania ul. Świderskiej i ul. Porajów przez ul. Świderską (przesiadka do tramwaju w kierunku metra na przystanku na ul. Świderskiej przed tunelem Trasy Mostu Marii Skłodowskiej-Curie) –jezdnią lokalną po południowej stronie trasy mostowej –ul. Myśliborską w kierunku ul. Porajów (przystanek STARE ŚWIDRY dla pasażerów przesiadających się z tramwaju od strony metra). Dowóz do kursującej do stacji metra MŁOCINY linii tramwajowej 2 zapewniono mieszkańcom tych części pasma nowodworsko-tarchomińskiego, którzy do tej pory nie mieli bezpośredniego połączenia autobusowego do linii metra.

Linia 211 zapewniła dojazd do linii 2 głównie z osiedli zlokalizowanych w rejonie ul. Aluzyjnej (Dąbrówka Wiślana), ul. Hanki Ordonówny oraz w rejonie ul. Milenijnej. Autobusy tej linii kursują co 20 min.

 

Rozkładowy czas jazdy linii 211:

●od przystanku DĄBRÓWKA WIŚLANA do przystanku ŚWIDERSKA –19 min

●od przystanku STRUMYKOWA –13 min

●od przystanku ĆMIELOWSKA –9 min.

Średni czas podróży do centrum (do skrzyżowania Al. Jerozolimskie/Marszałkowska) linią 211 z przesiadką do linii 2 i do metra –uwzględniając rozkładowy czas jazdy, średni czas oczekiwania na przystankach i średni czas przejścia między przystankami:

●z przystanku DĄBRÓWKA WIŚLANA w szczycie porannym –ok. 64 min

●z przystanku STRUMYKOWA –ok. 58 min

●z przystanku ĆMIELOWSKA –ok. 54 min.

Pomiary (z 23 stycznia) wykazały, że linią 211 do tramwaju (przystanek Świderska) w szczycie porannym dojechało 45 osób. Liczba pasażerów odjeżdżających linią 211 z przystanku STARE ŚWIDRY w kierunku Nowodworów w szczycie popołudniowym wyniosła 64 osoby.

Linia 214 zapewniła dojazd do „dwójki”głównie z osiedli zlokalizowanych wzdłuż ciągu ulic: Odkryta –Nowodworska. Częstotliwość kursowania linii 214 wynosi, w szczycie porannym 7-8 min., w szczycie popołudniowym 10 min oraz w międzyszczycie, soboty i dni świąteczne 15 min.

Rozkładowy czas jazdy linii 214:

●od przystanku HANKI ORDONÓWNY do przystanku ŚWIDERSKA wynosi 11 min

●od przystanku NOWODWORSKA –7 min.

Średni czas podróży do centrum linią 214 z przesiadką do linii 2 i metra w szczycie porannym:

●z przystanku HANKI ORDONÓWNY –ok. 50 min

●z przystanku NOWODWORSKA –ok. 46 min.

Przeprowadzone pomiary wykazały, że liczba pasażerów dojeżdżających linią 214 do linii 2 (wysiadających z autobusów linii 214 na przystanku ŚWIDERSKA) w szczycie porannym wyniosła 195 osób. Liczba pasażerów odjeżdżających linią 214 z przystanku STARE ŚWIDRY w kierunku Nowodworów w szczycie popołudniowym wyniosła 233 osoby.

Linia 516 zapewniła dojazd do tramwaju głównie z osiedli zlokalizowanych w rejonie ul. Ćmielowskiej. Autobusy tej linii kursują co 15 min.

Rozkładowy czas jazdy linii 516

●od przystanku KAMIŃSKIEGO do przystanku ŚWIDERSKA –4 min.

Średni czas podróży do centrum linią 516, dalej linią 2, i następnie metrem w szczycie porannym

●z przystanku KAMIŃSKIEGO –ok. 47 min.

Pomiary wykazały, że liczba pasażerów dojeżdżających linią 516 do linii 2 (wysiadających z autobusów na przystanku ŚWIDERSKA) w szczycie porannym wyniosła 39 osób. Liczba pasażerów odjeżdżających linią 214 z przystanku STARE ŚWIDRY w kierunku Nowodworów w szczycie popołudniowym wyniosła 108 osób.

Linia 741 zapewniła dojazd do linii 2 głównie z Chotomowa i Jabłonny, a także z osiedli zlokalizowanych przy zachodnim odcinku ul. Mehoffera.

Rozkładowy czas jazdy linii 741:

●od przystanku CHOTOMÓW do przystanku ŚWIDERSKA –30 min

●od przystanku PAŁAC (w Jabłonnie) –23 min

●od przystanku CHĘCIŃSKA –8 min.

Średni czas podróży do centrum linią 741 z przesiadką do „dwójki”i metra w szczycie porannym:

●z przystanku CHOTOMÓW –ok. 70 min

●z przystanku PAŁAC –ok. 63 min

●z przystanku CHĘCIŃSKA –ok. 48 min.

Przeprowadzone pomiary wykazały, że liczba pasażerów dojeżdżających linią 741 do linii 2 (wysiadających z autobusów linii 741 na przystanku ŚWIDERSKA) w kursach przyjeżdżających na godz. 6.18, 7.28 i 8.58 łącznie wyniosła 9 osób. Liczba pasażerów odjeżdżających linią 214 z przystanku STARE ŚWIDRY w kierunku Nowodworów w szczycie popołudniowym wyniosła 24 osoby.

Warto dodać, że do tramwaju przesiada się również część pasażerów z linii 101. Liczba pasażerów wsiadających do autobusów linii 101 na przystanku STARE ŚWIDRY w kierunku Nowodworów w szczycie popołudniowym wyniosła 145 osób. Zatem łącznie z przystanku STARE ŚWIDRY autobusami linii 101, 211, 214, 516 i 741 w szczycie popołudniowym odjechały (nie licząc pasażerów przejeżdżających przez ten przystanek tranzytem) 574 osoby. Łącznie w szczycie porannym autobusami linii 211, 214, 516 i 741 do przystanku ŚWIDERSKA dojechało 288 osób. Uwzględniając liczbę pasażerów tramwajów linii 2 w tych samych okresach (w szczycie porannym –490, w szczycie popołudniowym –950) należy stwierdzić, że znaczna grupa osób korzystających z tramwaju udaje się do/od najbliższych budynków mieszkalnych pieszo.

ZTM zdaje sobie sprawę z tego, że mieszkańcy Tarchomina i Nowodworów zdążyli się już przyzwyczaić do funkcjonującego na tym terenie układu linii autobusowych. W takiej sytuacji najlepszym rozwiązaniem byłoby zwiększenie liczby autobusów i uruchomienie nowych linii dowozowych. Nie jest to jednak możliwe ze względu na niewystarczającą liczbę autobusów w ruchu oraz ograniczenie środków na komunikację miejską w budżecie miasta. Dlatego ZTM, mając na względzie te ograniczenia a także konieczność uruchomienia komunikacji dowozowej, wprowadził opisane powyżej zmiany w istniejącym układzie. Przez cały czas trwają jednak obserwacje i analizy funkcjonowania nowego układu komunikacji na Tarchominie i Nowodworach. Nie wyklucza natomiast, po zakończeniu zimowych ferii szkolnych wprowadzenia korekt tras linii.

Więcej o tramwaju na Tarchomin pisaliśmy m.in. tutaj.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
ZTM Warszawa
Warszawa
linia
Most Curie-Skłodowskiej
Chotomów
Tarchomin
  • M – 05.02.2013

    Sukces, ze az boli! 30 osob srednio w godzinach szczytu powala na kolana, zwazywszy ze tramwaj ma... 32 miejsca siedzace. Wiwat ZTM!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....